اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
 سازمان محیط زیست با وزارت آموزش و پرورش هماهنگ کرده است تا بخشی از زمان انجام فوق برنامه های مدارس در روز پنج شنبه به موضوعات محیط زیستی اختصاص یابد.
 

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد درویش با بیان این مطلب افزود: امسال در تمام پایه های تحصیلی محتویات 13 کتاب درسی به موضوعات محیط زیست تغییر یافته است.

به گفته وی، سازمان محیط زیست با وزارت آموزش و پرورش هماهنگ کرده است تا بخشی از زمان انجام فوق برنامه های مدارس در روز پنج شنبه به موضوعات محیط زیستی اختصاص یابد.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت : در حال حاضر در سراسر تهران 30 مدرسه سبز وجود دارد.

درویش با اشاره به مذاکراتی که با مؤلفین کتاب‌های درسی درباره گنجاندن مباحث زیست محیطی در علوم درسی در مقاطع مختلف تحصیلی تصریح کرد: بر همین اساس مفاهیم برخی از کتاب‌های درسی به خصوص کتاب استان‌شناسی بر اساس مباحث زیست محیطی تغییر کرد و برای دانش‌آموزان جذاب‌تر شد.

مدیر کل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست افزود: بر همین اساس در آغاز سال تحصیلی جدید دو کتاب استان‌شناسی و مطالعات اجتماعی تغییرات محسوسی را در مفاهیم در رابطه با مباحث زیست محیطی یافتند.

وی یادآور شد: برای آشنایی بیشتر معلمان با مفاهیم زیست محیطی کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید محیط زیست برگزار شد ضمن آنکه از معلمین داوطلب نیز برای بازدید از مناطق حفاظت شده دعوت به عمل آمد.

درویش همچنین از تدوین نهایی منشور مدارس جامع زیست محیطی خبر داد و گفت: تدوین منشور مدارس جامع زیست محیطی در هفته گذشته به پایان رسید که دارای ۲۸ فصل بوده است.

مدیر کل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست با اعلام اینکه منشور مدارس جامع زیست محیطی بر اساس تفاهم‌نامه رئیس سازمان محیط زیست با وزیر آموزش و پرورش در سال گذشته تدوین شده است، ادامه داد: به زودی شیوه‌نامه اجرایی این منشور بررسی می شود و در گام بعدی مدارسی به صورت پایلوت در طرح اجرای این شیوه‌نامه انتخاب شوند.

درویش با بیان اینکه مدارس جامع محیط زیستی دارای ویژگی‌های مختلفی هستند، ادامه داد: افزایش فهم اکولوژیکی دانش‌آموزان در کنار کاهش استفاده از انرژی و برق در این مدارس و همچنین مطابقت دادن شکل ظاهری مدارس با محیط زیست از جمله ویژگی‌های مدارس جامع محیط زیستی است.

به گزارش مهر، همزمان با نواختن زنگ محیط زیست توسط معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دبیرستان دخترانه شایسته در منطقه 11 تهران 40 کبوتر رها شد.

در این مراسم که با حضور معصومه ابتکار در دبیرستان دخترانه شایسته در منطقه 11 حبرگزار شد دانش آموزان با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهای "قهرمان زمین مقدمت گلباران" ،' جرعه ای آب پای نهال کوچک ، مشتی دانه برای گنجشک های پشت پنجره، این کمترین سهم من برای بقای طبیعت است ' ، ' زمین مادر طبیعت است قدرش را بدانیم ' ، ' سبزی و طراوت کره زمین را گذشتگان به ما هدیه کردند ما برای آیندگان چه کرده ایم' ، ' زندگی نسل های آینده به حفاظت محیط زیست امروز من و شما بستگی دارد ' و ' پرندگان و کبوتران شهرمان برای بقا چشم به دستان مهربان ما دارند' از وی استقبال کردند.

تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۷/۱ 

مطالب مرتبط :

مدارس سبز از مهر ماه فعالیت می کنند

مدرسه سبز قزوین افتتاح شد

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 1 مهر 1393برچسب: فوق برنامه های مدارس,مدرسه سبز, مباحث زیست محیطی, منشور مدارس جامع زیست محیطی, آموزش و پرورش, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.